In gebreke blijven van de ondernemer:In gebreke blijven van partijenARTIKEL 15In gebreke blijven van partijenARTIKEL 15 - In gebreke blijven van de ondernemer
1. Als de ondernemer zijn verplichtingen terzake van de aanvang of de voortzetting van het werk niet nakomt, kan de consument hem aanmanen om zo spoedig mogelijk de uitvoering van het werk aan te vangen of voort te zetten. De aanmaning gebeurt bij voorkeur schriftelijk. 2. De consument is bevoegd het werk door derden te doen uitvoeren of voortzetten, als de ondernemer na verloop van 10 werkdagen na ontvangst van de in het vorige lid bedoelde aanmaning in gebreke blijft. 3. In het in het vorige lid bedoelde geval heeft de consument recht op vergoeding van de uit het in gebreke blijven van de ondernemer voortvloeiende schade en kosten. 4. De consument zorgt ervoor dat de kosten die voor de ondernemer voortvloeien uit de toepassing van de vorige leden binnen redelijke grenzen blijven.
COVO2010erkendvakman.nl | ALGEMENE VOORWAARDEN(COVO2010)erkendvakman.nl
snelkeuzen:06 Verplichtingen van de consument08 Meer- en minderwerk 12 Serviceperiode 23 Wijziging 03 De offerte 09 Stelposten 01 Definities 20 Bemiddelingsregeling 21 Geschillenregeling 02 Werkingssfeer 04 Totstandkoming van de overeenkomst 13 Aansprakelijkheid na afloop van de serviceperiode 14 In gebreke blijven van de consument: 19 Klachtenbehandeling 22 Nakomingsgarantie 15 In gebreke blijven van de ondernemer: 18 Opzegging 11 Oplevering 17 Stillegging van het werk 07 Onvoorziene omstandigheden 10 Prijs en betaling 05 Verplichtingen van de ondernemer 16 Opschorting van de betaling
TOELICHTINGIn gebreke blijven van de ondernemer:Klachten over het werk of over de voortgang (artikel 15)
Als de consument klachten heeft over het werk of over de voortgang ervan, is de ondernemer verplicht daar snel en serieus op in te gaan. Als de ondernemer zijn verplichtingen om het werk te beginnen of voort te zetten niet nakomt, is in artikel 15 van de COVO 2010 aangegeven welke stappen de consument kan nemen.
|